برگزاری مراسم قسامه برای قصاص قاتل ليلا
 
هلوبلاگ
پزشکی علمی فرهنگی هنری اقتصادی وعجایبو دانستنیهای نادانسته
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 11:54 ::  نويسنده : محدثه حلوانی

 


برگزاری مراسم قسامه برای قصاص قاتل ليلا

۵۰ نفر از بستگان ليلا، دختري که ۱۷ سال قبل مورد تجاوز قرار گرفته و توسط سه مرد به طرز فجيعي به قتل رسيده بود صبح ديروز در مراسم قسامه شرکت کردند تا سوگند ياد کنند تنها متهم پرونده قاتل ليلاست.

به گزارش خراسان، اين جلسه بعد از آن برگزار شد که قاضي دادگاه جزايي تهران پرونده اين جنايت را از موارد لوث تشخيص و حکم به برگزاري مراسم قسامه داد. به گزارش خراسان، از حدود ساعت ۹ صبح ديروز مجتمع قضايي بعثت محل تجمع خانواده و اقوام طرفين اين پرونده بود. پدر و مادر ليلا همراه بيش از ۵۰ نفر از بستگانشان در محوطه دادگاه جمع شده بودند تا در مراسم قسامه شرکت کنند. در سوي ديگر خانواده و بستگان حسن حضور داشتند که سخت نگران سرنوشت او بودند. در اين ميان از آن جا که بيم درگيري بين دو خانواده مي رفت مأموران انتظامي کنترل محوطه دادگاه را به دست گرفته بودند تا از بروز هر گونه بي نظمي جلوگيري شود. سرانجام خودروي حامل متهم به قتل وارد محوطه مجتمع قضايي شد و او تحت تدابير شديد امنيتي وارد دادگاه شد و هر لحظه به تعداد حاضران در مجتمع قضايي افزوده مي شد.

سرانجام ساعت ۱۱ قاضي محمدرضا گيوکي رئيس شعبه ۱۱۵۶ در حضور متهم، اولياي دم و وکلاي مدافعشان رسميت جلسه دادگاه را اعلام کرد و از وکيل اولياي دم خواست ۵۰ نفر را براي اداي سوگند به دادگاه معرفي کند. بعد از آن که منشي دادگاه نسبت هاي اين ۵۰ نفر را صورت جلسه کرد مراسم قسامه آغاز شد. اولين نفري که سوگند ياد کرد علي داد فتحي، پدر ليلا بود. او در حالي که دستش را روي قرآن گذاشته بود قسم خورد که حسن با همدستي هادي و محمدصفر دخترش را به قصد و عمد کشته اند.

دومين نفر مادر ليلا بود. او نيز در حالي که اشک مي ريخت سوگند ياد کرد که حسن دخترش را کشته است. در ادامه ۴۸ نفر ديگر نيز يک به يک وارد دادگاه شدند و سوگند ياد کردند حسن قاتل است. اداي سوگند اين افراد تا ساعت 2.45 به طول انجاميد حاضران صورتجلسه ۱۴ برگي دادگاه را امضا کردند و به اين ترتيب ختم دادرسي اعلام شد. قاضي گيوکي در پايان اين جلسه به خراسان گفت: مراسم قسامه به طور کاملا قانوني و با توجه به موازين شرعي و با نظم خوبي برگزار شد.

وي همچنين درباره صدور حکم اين پرونده جنجالي گفت: به دليل طولاني شدن جلسه آخرين دفاع از متهم اخذ نشد. به همين دليل بعد از آخرين دفاع متهم حکم صادر خواهد شد. قاضي گيوکي درباره قطعيت رأي دادگاه نيز گفت: قطعا حکم با توجه به رأي اصراري صادر مي شود و تلاش مي کنيم تمام جوانب در نظر گرفته شود تا ايرادي به حکم وارد نشود اما هر حکمي که صادر شود قابل تجديد نظرخواهي است. در همين حال سرور واعظي مادر ليلا نيز درباره مراسم قسامه گفت: خدا را شکر که همه چيز به خوبي برگزار شد.

من و خانواده ام براي حاضر کردن ۵۰ نفر در دادگاه سختي هاي زيادي را تحمل کرديم و متحمل هزينه هاي زيادي شديم. ما از چند ماه قبل شهر به شهر به دنبال شناسايي اقوام نسبي مان بوديم اما به لطف خدا توانستيم حتي بيش از ۵۰ نفر را در دادگاه حاضر کنيم. خدا جاي حق نشسته است و مطمئنم حق به حق دار مي رسد.

ليلا فتحي روز ۱۷ ارديبهشت ماه سال ۷۴ در شهر سنقر واقع در استان کرمانشاه به قتل رسيد و چند روز بعد جسد او در حالي که آثاري از تجاوز و شکنجه در آن وجود داشت در حوالي شهر کشف شد. به دنبال اين حادثه سه نفر به نام هاي هادي، محمدصفر و حسن بازداشت شدند. اولين نفر چند روز پس از دستگيري در بازداشتگاه خودکشي کرد. اما دو نفر ديگر چندين مرتبه در دادگاه محاکمه شدند تا اين که در حالي که حسن متواري بود محمدصفر به قصاص محکوم شد. بعد از آن تلاش زيادي براي دستگيري حسن انجام شد تا اين که چند ماه قبل خانواده ليلا توانستند او را که به طور مخفيانه در شهرستان کاشمر زندگي مي کرد شناسايي و با کمک پليس دستگير کنند.

هر چند اين مرد يک بار به طور غيابي به قصاص محکوم شده بود اما بعد از دستگيري به اين رأي اعتراض کرد و قاضي گيوکي بعد از بررسي محتويات پرونده آن را از موارد لوث تشخيص داد و حکم به برگزاري مراسم قسامه داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


سلام خوش اومدید به هلوبلاگ.من محدثه حلوانی دانشجوی رشته مهندسی بهداشت محیط هستم امیدوارم وبلاگم موردقبول واقع بشه حتمانظربدید کمبودارو برطرف کنم درنظرسنجی هم شرکت کنید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 146
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 3

javahermarket